środa, 8 marca 2017

Twenty One Pilots po raz pierwszy w Polsce! 


 Twenty One Pilots 3.11.2016 zagrali swój pierwszy koncert w Polsce.
Zanim Tyler i Josh dali niesamowite show dla polskiej publiczności w wypełnionym do ostatniego miejsca Torwarze, znaleźli chwilę, aby udzielić wywiadu dla polskiego radia.
Z Tylerem i Joshem rozmawiał Robert Choiński.



R- Cześć! Tyler, wiem, że w ostatnich dniach byłeś trochę chory. Czy już ci się poprawia? 
Tyler- Już mi lepiej, ale chorowanie jest po prostu jednym z elementów życia w trasie i zdarza się od czasu do czasu. Mi jest nieco ciężej, bo również śpiewam, ale Josh też choruje.
Josh- Ja miewam problemy z ramionami.
R- O rety! Pogoda w Europie też wam raczej nie pomaga. Czy tutaj nie jest dla was zbyt chłodno? 
Tyler- Jest dość zimno, ale klimat tutaj nie różni się zbytnio od tego, który panuje w naszym rodzinnym Ohio, więc jesteśmy do tego przyzwyczajeni.
R- Gracie swój pierwszy koncert w Polsce, który wyprzedał się błyskawicznie. Co czujecie przyjeżdżając po raz pierwszy do jakiegoś kraju i od razu gracie tam wyprzedany do ostatniego miejsca koncert? Potraficie opisać w ogóle to uczucie? 
Josh- Trudno to opisać. To jest szaleństwo.Wspaniale jest widzieć, to jest właśnie coś o czym rozmawialiśmy, ilu ludzi będzie na sali. Kiedyś jeździliśmy w trasy i nie wiedzieliśmy czy zagramy dla 2 czy może dla 30 osób. To była dla nas zagadka co wieczór. Teraz samo wejście na salę, nawet podczas próby dźwięku, i świadomość, że tam wszędzie będą ludzie jest dla nas wspaniałym uczuciem. 
R- Pozostańmy przy temacie waszych fanów.Skeleton Clique to z pewnością aktualnie jeden z najbardziej żarliwych i oddanych fandomów. Jaki jest sekret waszej tak dobrej relacji z fanami? 
Tyler- Jaki jest sekret? Powiedz mu Josh. 
R- A może nie chcecie zdradzić, żeby nie ukradły go wam inne zespoły?
Josh- Nie chcemy, żeby inne zespoły z tego skorzystały. 
Tyler- Oto na czym polega tajemnica. Kojarzysz te wszystkie fanowskie konta w sieci? 
R- Tak, znam dziewczyny, które prowadzą polską stronę o Twenty One Pilots.
Tyler- Tak, jest kilka osób, które prowadzą prawdziwe konta fanowskie. Większość z nich prowadzimy my. Tworzymy konto za kontem, jedno po drugim. 
R- Ok, to jest ten sekret!
Tyler- Można odnieść wrażenie, że mamy tak dużo fanów, ale tak naprawdę to my sami prowadzimy 350 tysięcy kont na Twitterze. 
R- Ok, czyli tak naprawdę to wy jesteście swoimi własnymi najlepszymi fanami.
Tyler- Tak.
Josh- Ja prowadzę konta fanowskie Tylera. On również. Za moimi kontami stoją z kolei prawdziwi fani. 
R- Myślę, że możemy liczyć na szokujące nagłówki po publikacji tego wywiadu. 
Josh- ''To wszystko to ściema'' 
R- Ok, wróćmy do tematu waszej muzyki. W piosence ''Fairly Local'' jest taki wers: ''Ta piosenka nigdy nie pojawi się w radiu''. To pytanie być może zabrzmi nieco ironicznie, ale jestem ciekaw czy pamiętacie moment, w którym usłyszeliście swoją piosenkę po raz pierwszy na żywo w radiu. Jesteście w stanie przywołać tę sytuację? Robiliście wtedy zakupy w sklepie czy coś innego? 
Josh- Pierwszy raz, gdy usłyszałem piosenkę w radiu. 
R- Swoją własną piosenkę.
Josh- Tak, to było 4 lipca w Columbus w stanie Ohio w trakcie ogromnego pokazu fajerwerków w centrum miasta. Prawdopodobnie było tam około pół miliona ludzi, choć mogę się nieco mylić do tej liczby. Pojechałem tam na rowerze, bo mieszkałem niedaleko. Miałem się tam spotkać z przyjaciółmi, ale gdy już byłem na miejscu nie miałem zasięgu w telefonie. Stałem tam więc kompletnie sam i oglądałem fajerwerki. Jedna ze stacji radiowych stworzyła listę piosenek towarzyszącą pokazowi i nagle poleciała nasza piosenka. W tym momencie wszyscy dookoła zaczęli się na mnie patrzeć, zdając sobie sprawę, że to nasz utwór. A ja stałem tam sam, chyba miałem jeszcze na sobie kask. 
R- Jaka to była piosenka? 
Josh- To było ''Holding On To You''. Stałem więc tak samotnie oglądając fajerwerki, bez żadnych przyjaciół przy sobie. Zawsze to wspominam. To było dość upokarzające doświadczenie, ale je uwielbiam. 
R- Świetna historia. Dzięki, że się nią podzieliłeś. Wyglądacie na przyziemnych i skromnych chłopaków. Bądźmy jednak szczerzy. Wasza ostatnia płyta ''Blurryface'' osiągnęła ogromny międzynarodowy sukces. Czy był taki moment, w którym zdaliście sobie sprawę z tego, że to co się dzieje, jest naprawdę wielkie? Gdy pomyśleliście sobie, że się wam rzeczywiście udało. Może to była jakaś gala rozdania nagród, czy też pierwsze miejsca na listach Billboardu.
Tyler- Myślę, że taką chwilą był dla nas moment, w którym mogliśmy porzucić nasze prace i zacząć żyć z muzyki. To było więc o wiele wcześniej. 
R- Jeszcze zanim staliście się znani na całym świecie? 
Tyler- Tak, tak.
Josh- Ja to poczułem w momencie, gdy kupiłem sobie trzecie Bugatti. 
R- A ile masz już ich teraz? 
Josh- Teraz mam ich już chyba z sześć. 
Tyler- Mówiłem ci, żebyś nie mówił o tych Bugatti...
R- A ile masz Ferrari? 
Josh- Nie przepadam za Ferrari, bardziej wolę Lamborghini, dlatego mam ich jakieś pięć. A tak serio to myślę, że przełomowy moment nastąpił, gdy zaczęliśmy grać koncerty w dużych halach i wyprzedawać wszystkie miejsca. Jedynym wyznacznikiem osiągnięć dla nas jest to, ile osób przychodzi na nasze występy. Tylko na tej podstawie mierzymy nasz sukces. Niesamowicie jest przyjechać do Polski po raz pierwszy i widzieć tylu ludzi. 
R- Pierwsi w kolejce ustawili się pod halą już dzień wcześniej.
Josh- To jet szaleństwo. Nie mogę w to uwierzyć. To jest naprawdę super.
R- Płyta ''Blurryface'' nadal sobie świetnie radzi na listach. Poza tym nagraliście utwór do ścieżki dźwiękowej ''Suicide Squad'' oraz cover piosenki ''Cancer'' na płytę będącą hołdem dla zespoły My Chemical Romance. Wszyscy jednak czekamy na nowości. Możecie zdradzić cokolwiek na temat nowej płyty, czy też po prostu waszej nowej muzyki? 
Tyler- Wszystkie piosenki, które jak na razie pokazał mi Josh są na temat jego nowych samochodów. Nie wiem, czy to ma sens. 
Josh- Starałem się napisać piosenkę o tym, jak to jest budzić się w nowym Bugatti, ale takie kawałki zostały już stworzone. Szukałem nowego sposobu na podejście do tego tematu, ale to jest dość trudne. Popadłem chyba teraz w niemoc twórczą. 
R- Może w takim razie powinieneś kupić nowy samochód? 
Josh- ''Obudziłem się w nowym Ferrari''
Tyler- Albo motyw z pójściem do łóżka? 
Josh- Ta, gdzie zasnąłem? 
Tyler- ''Zasnąłem w... ''
Josh- ''Zasnąłem z Camry, obudziłem się w Toyocie Cel- jakiejś tam.'' 
Tyler- W Toyocie Celica.
Josh- Właśnie. 
R- Będę z wami szczery. Przeprowadzanie wywiadów z zagranicznymi artystami jest według mnie bardzo fajne, ale też dość stresujące. Ale jest coś, co szczególnie mi się w tym podoba. Jest możliwość nauczenia artystów paru słów w języku polskim. Chcielibyście powiedzieć coś po polsku? 
Tyler- Tak. 
R- Co dokładnie byście chcieli powiedzieć? Mogę was nauczyć czegokolwiek. 
Tyler- Możesz powiedzieć: ''Wprawia mnie w zakłopotanie to, że nie możemy podłączyć naszych nowych MacBooków do iPhone'a 7, ale w sumie już się z tym pogodziłem. '' 
R- O rety, nie jestem za bardzo na z produktami Apple'a. 
Tyler- Ok,  w porządku, to nic takiego. 
Josh- My też nie jesteśmy już na czasie. Mają kompletnie nowe rzeczy. 
Tyler- Ta, bez przerwy nas zaskakują. Mógłbyś powiedzieć po polsku ''Cześć'' ? 
(Joshowi i Tylerowi wychodziło to powiedzmy jak: ''Cieść'')
R- Dokładnie. Wiem, że trudno jest wymówić ten wyraz. 
Josh- A jak mówicie ... ''miło było ciebie widzieć'' ? 
Tyler- Wow.
(Josh: Milo było widzie sidzieć, później w miarę mu się udało) 
R- Okej, chciałem, żeby ten wywiad był nieco bardziej wyjątkowy, dlatego nie przygotowałem dla was dużo własnych pytań. Poprosiłem fanów z Polski, aby wysłali pytania od siebie. Oto jedno z nich: Jakich piosenek śpiewacie pod prysznicem? Jeśli w ogóle jakiekolwiek śpiewacie...
Tyler- Trees
R- Słuchacie swoich własnych piosenek? 
Josh- Goner, Truce
Tyler- Nic nie pobudza bardziej niż Twoja własna piosenka.
R- Idealne rozpoczęcie dnia! 
Josh- Czasami, w niektórych halach łazienki są takie jak przy szatniach, więc musimy brać prysznic w tym samym pomieszczeniu. Kiedyś puszczaliśmy... Pomóż mi.
Tyler- ''London Bridge'' i ''Big Girls Don't Cry'' od Fergie. Jaki miała tytuł ta piosenka Shaggy'iego?
Josh- ''It wasn't me''
R- Kolejne świetne historie! Ok, dzięki wielkie za ten wywiad. Życzę wam wspaniałej zabawy z polskimi fanami. Z pewnością będą bardzo głośni, więc lepiej się przygotujcie. Dzięki!
Tyler i Josh- Dziękujemy!

1 komentarz: